Mys i hagen

I dag har jag börjat med att träna Krypet i paddocken. Läste tidningen "Ponny magasinet" i går & blev så farsinerad av att man kunde börja ponnyagillity fast med hästar ^^ Så pappa hjälpte mig att fixa två preseningar till att träna att gå över, sen en som jag satt upp till att gå under. Det var jätte läskigt med preseningarna tyckte hästarna. Sen hade jag lagt upp två bommar att backa i mellen & ni förstår inte hur lätt Krypet är att backa med! Går inte precis lika bra med Zanta men hon är också duktig (; Övade trick med Krypet & så ^^ Sen blev det en massa mys i hagen med Zanta :') Så himla underbart, ett fint sätt att bygga upp förtroende är att bara mysa & ta det lite lungt i bland. Att satsa lite på att lära känna hästen bättre. Tack hästarna, ni gjorde min dag!


Krypets smeknamn:
Mommo/Krypet = de namn han för det mesta går under ^^
Blocket = så säger pappa xD
Snorken = HAHA, farmor kom inte håg vad han hette x''D

Zantas smeknamn:
Zanta = hon heter ju igentligen Zantana :p
Korv/Korven = mest Johanna & pappa som säger det ^^


Mu Uhaha, Zanta é färgglad xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0